Nesne Yönelimli Programlama'nın ana faktörleri olan sınıf(class) ve nesneleri(object) daha iyi tanıyalım.
Class: Nesneyi oluşturan ortak ve benzer özelliklerin(property) ve iş yapacak metodların(methods) oluşturduğu bir bütündür.
Araba sınıfını düşünürsek arabanın benzin özelliği ve benzinDoldur() metodu bulunur.
Object: Kısaca sınıf tipindeki değişkenlerdir. Sınıftan türetilen ve özelliklerini taşıyan modeldir.
BMW, Araba sınıfına ait bir nesnedir.
Kisiler adında bir sınıf oluşturalım Ad,Soyad,Adres fieldlerini ve AdSoyad() adında bir metod oluşturalım.
class Kisiler
{
public string Ad;
public string Soyad;
private string Adres;
public string AdSoyad()
{
return Ad+" "+Soyad;
}
}
Kisiler kisi=new Kisiler();
kisi.Ad="Mert";
kisi.Soyad="Metin";
**kisi.Adres="Fatih"
kisi.AdSoyad();
Kisiler türünden kisi adında bir nesne oluşturduk.Nesne oluşturma işlemini new keywordu ile yaptık ve RAM'de nesne için yer ayrıldı.
**Adres private bir field(değişken-alan) olduğu için sınıftan erişemedik.
Ad ve Soyad değişkenleri public olduğundan erişim sağlayabildik.
Yorumlar
Yorum Gönder