OOP'te önemli bir prensip olan Encapsulation bir nesnenin özelliklerinin dışarıdan kullanılmasını engellemek için kullanılır.
Başka bir sınıf tarafından kullanılmaması ve kodların erişilmemesi için bariyer görevi görür. Bir nesnenin dış dünyadan soyutlanıp, iç dünyasında işlem yapmasıdır.
Müdahale edilmesini önleyeceğimiz metodları ve değişkenleri private yaparak encapsulate yaparız.
Gelen veriyi get ve set metodlarını kullanarak kontrol edebiliriz.
Encapsulation'da iki bölüm bulunur.
Visual Studio ortamında propfull + tab+tab yaparak field+property , prop + tab + tab yaparak property oluşturabiliriz. Ayrıca değişkene sağ tıkladıktan sonra Refactor/Encapsulation ya da Ctrl+R+E tuşları ile encapsulate edebiliriz.
Başka bir sınıf tarafından kullanılmaması ve kodların erişilmemesi için bariyer görevi görür. Bir nesnenin dış dünyadan soyutlanıp, iç dünyasında işlem yapmasıdır.
Müdahale edilmesini önleyeceğimiz metodları ve değişkenleri private yaparak encapsulate yaparız.
Gelen veriyi get ve set metodlarını kullanarak kontrol edebiliriz.
Encapsulation'da iki bölüm bulunur.
- Field class içinde her zaman private olarak bulunmalı.Bu şekilde field, doğrudan erişime kapalı olur.
- Field'in property'si ile de okuma(get) ve yazma(set) işlemleri yapılmalıdır.
private string _ad; //Field: Gerçek veri
public string Ad
{
get
{
return _ad; //Okuma işlemi
}
set
{
_ad=value; //Yazma işlemi
}
}
Değerleri tutan asıl değişkenlere field denirken, propertyler değer tutmaz,değer atanamaz. Sadece verilerle işlem yapılması için bir köprüdür.Visual Studio ortamında propfull + tab+tab yaparak field+property , prop + tab + tab yaparak property oluşturabiliriz. Ayrıca değişkene sağ tıkladıktan sonra Refactor/Encapsulation ya da Ctrl+R+E tuşları ile encapsulate edebiliriz.
Yorumlar
Yorum Gönder